Kiilto koondab kõik oma ettevõtted sama kaubamärgi alla ja muudab logo disaini

Varsti 100-aastaseks saav pereettevõte Kiilto ühtlustab oma kommunikatsiooni, koondades kõik oma ettevõtted sama kaubamärgi alla. Reform hõlmab puhastus- ja hügieenilahendusi pakkuvat ettevõtet KiiltoClean Group, keemilistele liimidele ja ehituslahendustele spetsialiseerunud ettevõtet Kiilto Group ja mõlema grupi emaettevõtet Kiilto Family Group. Reformiga koondatakse ettevõtted uue ühise logo alla.

Kiilto alustas käesoleva aasta algul suuremahulist brändinguprojekti. Põhieesmärgiks oli selgitada ja lihtsustada grupi brändiarhitektuuri ja kommunikatsiooni. Tulemuseks oli üks ühine kaubamärk Kiilto, mille all loodi alamkaubamärk Kiilto Pro professionaalsetele klientidele.

„Varem põhines Kiilto kommunikatsioon peamiselt kahe Kiilto Family Group'i suurima ettevõtte, Kiilto Groupi ja KiiltoClean Groupi, kommunikatsiooni- ja turundusskeemil. Seni põhines meie kommunikatsioon suures osas organisatsioonilistel struktuuridel ja ettevõtte piiridel, mitte meie ulatuslikel eriteadmistel,“ ütles Kiilto kaubamärgi- ja kommunikatsioonidirektor Eeva Solja.

Lisaks ühisele logole ja visuaalsele välimusele aitab kaubamärgi ümberkorraldus ettevõttes piiridest väljapoole mõelda. Kiilto tegutseb neljas tegevusvaldkonnas: professionaalne ehitus, professionaalne puhtus ja hügieen, töötuslikud liimained ja puhastuslahendused ning tarbekaubandus. Lisaks tootevalikule tahab ettevõte tagada, et selle ühine kaubamärk ja logo kajastaksid efektiivsemalt põhimõtteid, mis juhivad ettevõtte äritegevust ning peituvad Kiilto kaubamärgi keskmes.

„Me tahame olla oma tegevusvaldkondades keskkonnaliider, kes on pühendunud tulevikule, tegutseb klientidele lähedal ja aitab neil olla oma vastavatel tegevusaladel kuningad nii riigisiseselt kui rahvusvaheliselt,“ räägib Solja.

Taustauuringu kohaselt on Kiilto kaubamärgi tundmismäär Soomes kõrge – 93% (KantarTNS uuring mais 2018). Kiilto logo, mis on saanud soomlaste seas lausa ikooniks, ei disainitud ümber üleöö.

„Meie portfoolio katab erinevaid vajadusi, millele logo peab vastama. Mõtlesime pikalt selle üle, mida soovisime alles jätta ja millistest elementidest olime valmis loobuma. Ma arvan, et leidsime selle osas hea tasakaalu,“ ütles Solja.

Uue logo disain ja kirjastiil püüavad olla ajatud, ent huvitavad. Logo on inspireeritud Kiilto ajaloo elementidest ja identiteedist. Näiteks täht K pärineb ettevõtte varaste esikümnete reklaammaterjalidest. Uue logo disainis Marko Salonen loovagentuurist Bond.

Järgmisel aastal tähistab pereettevõte oma 100. aastapäeva. Solja sõnul on Kiilto tegutsemisviis alati hõlmanud tulevikule suunatud suhtumist ja püüdlust uute asjade järele.

„Uuendamine ja ambitsioonikas keskkonnaprogramm on osa meie pühendumusest tulevikule, mis on meie kaubamärgi keskmes. Ma usun, et käimasolevad kaubamärgireformid aitavad meil arendada oma ettevõttesisest ja -välist kommunikatsiooni kliendikesksemas suunas. Me oleme Kiiltos kõik üks.“

Uue logo saab alla laadida SIIT.

Lisateave:

Tanel Lonks

Kiilto Eesti OÜ

Tanel.lonks@kiilto.ee

Jaga seda lehte